Výmena autorádia v CEEDe aneb. ako som sa skoro zamordoval

autá, motorky, traktory, kombajny a šecko ostatné na jednom alebo vác kolesách
Post Reply
User avatar
HiImMilan Offline
Posts: 20
Joined: Fri Jul 19, 2024 2:07 pm
Description: ja som niekto
Contact:

Výmena autorádia v CEEDe aneb. ako som sa skoro zamordoval

Post by HiImMilan »

UWAGA UWAGA! POZOR POZOR!: Tak ako pri všetkých podobných príspevkoch, neriadte sa týmto príspevkom, ale manuálom od výrobcu auta. Takisto pokiaľ ste si neni istý, čo robíte, nechate si to urobiť v service. Ja niesom zodpovedný za vaše dojeby! Všetko robíte na vlasnú zodpovednosť. Koniec hlásenia.
Kde bolo, tam bolo...

Bolo i nebolo... a ja neviem. V skrátke, po poslednej výmene prístrojovky som sa rozhodol, že to chce vymeniť aj autorádio. To z výroby nie je úplne na škodu, ale zle sa na ňom pozerá spätná kamera a nemá moderné vydobytky. Tak som sa rozhodol nájsť také, keré by bolo stále originálne kiácke, ale podporovalo by aj novodobé veci.
Zhánanie nového rádia
V prvom rade si treba uvedomiť, že CEEDy mali rádia, ktoré podporujú Carplay asi od roku 2017. To hrá dosť zásadnú rolu. Ako som písal v minulom príspevku, že Kórejčania obecne nemysleli, tak toto je ukážka v priamom prenose. Od roku 2012 do 2018, kedy sa vyrábala druhá generácia CEEDov, som narátal 5 typov autorádií. Každý z nich má iný pinout a dokonca od r. 2017 majú dokonca aj iný konektor. Zajebem sa.

Ja by som toto rozdelil do troch rôznych kategórií:

- Základné rádia – existujú dva typy základných rádií: bez kamery a s kamerou. Bez kamery majú červený monochrómny DOT MATRIX display a zo zadu majú dva konektory. Ten s kamerou je dotykový a zo zadu mu pribudol jeden konektor navyše – 8 pin práve na tú kameru.

- Staré autorádia s navigáciou (do 2017) – tieto mali zo zadu úplne rovnaké dva konektory ako základné rádia, len inak napínované (Prečo? Pýtajte sa Kórejčanom.). Mimo toho majú aj GPS anténu a separátny USB kábel. V základných rádiách je USB priamo v defaultnom konektore. Tretí konektor pre kameru je, samozrejme, úplne iný konektor (16 pinov, de sú len 5 zapojené) než v základných, aby to nebolo také ľahké. Oficiálne sa tieto volajú buď "Navigácia prvej generácie štandardnej triedy" (2012-2015) alebo "Navigácia druhej generácie štandardnej triedy" (2016).

- Nové autorádio s navigáciou (2017 - 2018) – tieto majú zo zadu 2 konektory, ktoré sú úplne iné ako tie predtým. Mimo toho, že všetko, okrem USB, GPS a antény, je vstavané v tom. Oficiálne sa tieto volajú "Kompaktná navigácia piatej generácie". Kde bola tretia a štvrtá generácia, ja fakt neviem.

Teraz si poviete – kde je problém? Ja upgradujem zo základného s kamerou úplne na pokročilé. To znamená, že mimo iného layoutu pinov mám aj iný konektor. Takže si musím urobiť adaptér. To by zo začiatku nebol ani taký problém, keďže väčšinou je to 1-ku-1. Budem potrebovať zohnať aj GPS a DAB+ anténu a USB adaptér, keďže z nejakého dôvodu GEN5 autrádia majú separátny USB adaptér.

Problém však nastáva s dvoma retardovanými vodičmi.
Čo do piče je MM-CAN Bus
MM Can Bus (predpokladám, že Multimedia CANbus) je "separátny" CAN bus zodpovedný za prenos dát medzi autorádiom a tachometrom. Keďže som tachometer menil za Supervision, určité dáta (pesničky, navigácia) by sa mi mali zobrazovať priamo na tachometri. A zasa pri parkovaní by sa mi mal zobrazovať, ako točím volantom. Proste takéto srandičky. Tieto údaje cestujú práve po tomto MM CAN-buse.

Avšak pokiaľ máte základné rádio a auto vyrobené pred 2017, Kórejčania vám ani tento CAN-bus nevyvedú. Jediná šanca je nájsť svorku JM07, v ktorej sa spája MM-CAN a B-CAN (preto som napísal separátny v úvodzovkách. Mám silné podozrenie, že MM-CAN je len rebranded B-CAN). Svorka JM07 sa nachádza niekde za tachometrom. Takže som sa rozhodol, že začnem podľa môjho postupu postupne opätovne rozoberať auto, aby som sa dostal ku nej. To som však netušil, že ona sa bude skrývať za kusom plastu, ktorý je spojený s celým panelom až ku spolujazdcovi. Super.

Mimochodom, fun fact – svorka JM07 je teda zodpovedná jak za B-CAN, tak aj za MM-CAN. Čo je však vtipné, zo svorky JM07 by mal ísť vodič z pinov 1 a 16 (čo sú piny alokované pre MM-CAN) do tachometra na piny 25 a 26, ktoré sú alokované v tachometri pre B-CAN. Buď sa v tom strácam, alebo to inžinieri nevyinžinierovali…

Tu sa končí pôvodný článok dopísaný začiatkom 2025. Pýtate sa prečo? V tomto bode mi autorádio ešte neprišlo. Prišlo by mi až 2 dni po dopísaní tejto časti… dosraté.
Pol roka hovno robíme, až v Novembri sa spamätáme

Úprimne, mal som veľa vecí, ktorým som sa musel venovať. Škola, robota, veľa toho bolo. Ale za pomoci Redditu a kolegu Sama sme zistili, že jeden čip sa nehorázne prehrieva. Tak teda dobre, vymeníme. Ale ja ako hlúpy informatik nemám schopnosti toto urobiť. Tak som poprosil istého JAKUBA LANTa (na tomto fóre označovaný ako Mudr. LANT), aby mi to odpajkoval a následne som poprosil kolegu Mateja z FEKT VUT, aby mi čip napájkoval. Jednalo sa o regulátor Semtech SC284. Celý tento proces trval 4 mesiace. Po výmene jednotka začala fičať.
car2.jpg
A teraz je tá vtipná časť: Zrobiť si adaptér. To neni taký probém. Kúpil som 2 "man in the middle" adaptéry - jeden pre originalne a jeden pre nové. Z originalneho som odstrihol časť receptora a z noveho časť konektora. Potom už treba len správne napájkovať káble a malo by nám to isť.. až na:

- Parkovacia Kamera
- DAB+
- USB, Carplay a Android Auto
car1.jpg
A teda mam čil autorádio na ktorom mi nejde ani parkovacia kamera, lebo tá je ovládaná MM CAN busom, DAB+ lebo nemam anténu a USB (a teda carprd a aauto) lebo nemam kábel. Najbližšie čo budem riešiť bude zrejme USB. Adaptér už mám kúpený, len čakám kým dojde. Budem písať updaty.
User avatar
HiImMilan Offline
Posts: 20
Joined: Fri Jul 19, 2024 2:07 pm
Description: ja som niekto
Contact:

Mordovaní pokračuje

Post by HiImMilan »

Ja asi nebudem mať pokoj :trol:

Došiel z číny balik z USB adapterom. Zapojim Note. Ništ. Zapojim Jarov 16 pro max a nabíja ale žiaden carprd ani iná komunikácia. Doriti. V tomto bode si hovorím, že čínan zle zapojil konektor a v skutočnosti bude vymenený D+ a D-. Tak som sa zastavil v najbližšiom obchode (Action) a ako uplne bezny nakup som kupil balenie 8 lepiacích pások a 3 nožnice, že ten kabel odstrihnem a prepolujem.
nakup.jpg
Toto však nepomohlo a v tomto bode som vedel že dačo bude hodne špatne. Po tom ako som sa vrátil na Slovensko som začal merať. 3.7V na D+ a 3.7V na D-.... uh. Toto je "zakázaný" stav. Toto na USB nemá byt. Bud je volade skrat, alebo je niečo inde špatne. Odpor D+ voči D- bol dost vysoky, takže toto vylučujem. Tak som autoradio znovu otvoril a kukám. Výhoda v tomto prípade je, že je pekne vidiet kam USB linky idú. Hned po USB porte bol zapojený zaujimavý číp. Jedná sa o SMSC 81003AM - automobilový emulator fast chargingu (v dokumentácí sa dokonca píše, že ví zo seba dostať aj protokol nabíjanie pre zariadenia RIM :trol: :trol: )
pic1.jpg
Tak merám a na vystupe som nameral to isté! 3.7V aj na D- aj na D+. Je tento číp španý? Bude aj toto treba vymeniť? Pre istotu som sa rozhodol odmerať aj vstup. 3.7V...... A ten vstup išiel priamo do hlavného MCU Telechips TCC8931... Doprdele. Toto je hodne zlé. V tomto bode nie je známe, či toto je spôsobené MCUčkom, alebo je to "backfeedované" z 81003AM. Na toto asi fakt budem potrebovať múdrejších ludí jak ja (Samóóóóóó pomoooooooc :trol: :trol: :trol: ). Pri 81003AM však bola korozia a doslova všetko ostatné funguje jak má...

Takže carprd za nedeje. Aspoň zatial. Čo však je problém je že nejde ani kamera a to na starom autorádiu. Toto je však prerekvizita na STK, ktorá sa neúprosne blíží. Budem to musiet skontrolovať. Podla všetkého to beží cez :kopozit: takže nástroje na to budem mať.
User avatar
HiImMilan Offline
Posts: 20
Joined: Fri Jul 19, 2024 2:07 pm
Description: ja som niekto
Contact:

MM CAN BUS

Post by HiImMilan »

No. Dneska som dostal možnosť sa previesť na fungel novom ceede (MY25, áno, tak nový). Po vyskušaní tohto technologickeho vydobytku som sa rozhodol že aj chcem. A s týmto mindsetom som si povedal, že dnes skúsim zrobiť MM-CAN BUS metodou skusim narvať pin do toho konektoru popri kabli že možno tam urobím kontakt. Vstupný bod bol konektor M01. S M01 som už tú čest mal, pri výmene palubovky. Áno, to je ten kabel čo ide do tej palubovky. A tak som zasa rozšroboval cele auto. Kukam na svorku M01 a hmmmm - príjemné prekvapenie. Na mieste kde má byt vyvedený tento canbus neni ništ. Takže nielenže ja ten canbus nemam vyvedený, on ani neexistuje. Toto mimochodom potvrdzuje aj moju domienku, že MM can bus a B can bus je to isté. Výborne! Konečne ulachčenie. Problem čil bude nakrimpľovať správne vodič. Skúšal som, nepodarilo sa mi to. Na toto fakt budem musiet zohnať niekoho skúsenejšieho. Nevadí. Pokračoval som metodou "vepchaj kabel do chlievika" :trol: a teda som na miesto nakrimpľovaneho receptora proste narval do konektora kus kábla, ktory som potom WAGO svorkou spojil do rádia. Ako prvý test som skusil starý cluster, keby nahodou si radio sprdlo a narvalo nejake divne napatie, nech to nedojebe nove. A ono to fičalo! Cluster samozrejme nepísal info o veciach, ALE autoradio detekovalo, že auto je naštartované (ALT)! Ked som sa dostal do dealer modu videl som, že fičí detekcia otvorených dverí a detekcia alternároru

A ide sa na ostro. Pripojil som Supervision.
rn_image_picker_lib_temp_894bbe40-0cd9-4ada-9031-0b9c45483781.jpg
2025-12-06-23-30-51-880.jpg

Úspech! Po buse cestuju informacie, vidime, že nam ide muzika a navigacia!

Čo teda zostava:

- Prihoritne treba zriešiť kameru, tá je nejaká zabugovaná aj pri originálnom autorádiu. Toto je vraj treba na STKčku. Toto budem "debuggovať" zajtra
- Poriadne namontovať a nakrimplovať konektor na tento CAN BUS
- Nejde ani USBčko, ale po minulom príspevku som sa zmieril s tym, že toto nebude asi fungovať ešte dialší polrok.
- Dopojiť extra vodiče do BCM a iných jednotiek. Dokopy sa jedná o 3 vodiče ktore robia misc záležitosti, ktoré mi nevadia až tak (PWM Wire spec na svetlá napr. aby sa mi znizoval display ked znizujem ambient. Predpokladal som, že toto pojde cez CANBUS ale nejde). Toto budem robiť asi cez leto
Post Reply