Záhada s menom "GIANTS Engine 5.0.1 - Debug"
Posted: Sun Sep 01, 2024 5:28 pm
alebo sa iba volado v GIANTS Software omýleu?
Volakedy koncom júla 2024 som sa dokopal s PS3 releasu Farming Simulator 2013ky. Tento release vyzíral celkom bežne, bol tam EBOOT, boli tam klasické GIANTS Engine dataS.gar súbory a šecko vyzíralo jak má.
Až na jeden detail. Tento daný release ke kerému som sa dostal totižto mal pri sebe ešte aj jeden taký mierne záhadný súbor ktorého výskyt som moc nechápal. Bol to súbor s menom "FarmingSimulator2013Game", čo by samozrejme samé o sebe volačo problematické alebo divné nebolo.
Lenže tento súbor, táto binárka neni pre PS3, neni to ani PowerPC binárka. Ona to je z volákeho dóvodu len tak hodená Mach-O 32bitová Intel binárka pre Mac OS X (dosť pravdepodobne 10.8 a novší, teda až do 10.14 keďže 10.15 už nemá podporu na 32bitové apky) medzi PS3 vecami.
Celkom prekvapený som ju zebral a pusteu. Síce ma čakalo pár otravných hlášek jako napríklad chýbajúci SDL.framework a Cg.framework, keré som obidva zehnal ale šeckej srande ešte nebov konec. Ešte som sa mosev popasuvať s chybovými hláškami s kerými sa z bežného pohľadu bežného človeka nedá nič robiť. Ja som to samozrejme prehnal obľúbeným disassemblerom v kerom som títo dané hlášky onopuval a pokračuval som ďalej.
Jedná sa o GIANTS Engine 5.0.1 - DEBUG z 5.10.2012.
Tento build otvára staré dataS.gar súbory z póvodných releasov, tí neskoršé už nejdú. Samozrejme v tomto prípade ťéž nikomu neprekáža dataS.gar rozbaliť a dať ho na póvodné místo tam kde je dataS.gar.
Ja som to v tom čase kúštek vác naťáhov lebo ma zaujímalo že či sa dá vyprobuvať jeden inakší experiment a to, dotrepať tam veci z LS2009. Experiment celkom smíšny a pomerne náročný, trebalo veci opatchuvať, trebalo poprehadzuvať pár i3dček za také čo sú ve i3d-1.6 formáte a ináč to jakože volačo aj robilo. Samozrejme problémy s fyzikou spósobili že stroje sa po mape nevedeli hýbať, ale to ma extra netrápilo.
Ďalšé detaily a zaujímavosti (ohľadom tohoto buildu a potenciálne celkovo ohľadom GE na Mac OS X/OS X/macOS):
Volakedy koncom júla 2024 som sa dokopal s PS3 releasu Farming Simulator 2013ky. Tento release vyzíral celkom bežne, bol tam EBOOT, boli tam klasické GIANTS Engine dataS.gar súbory a šecko vyzíralo jak má.
Až na jeden detail. Tento daný release ke kerému som sa dostal totižto mal pri sebe ešte aj jeden taký mierne záhadný súbor ktorého výskyt som moc nechápal. Bol to súbor s menom "FarmingSimulator2013Game", čo by samozrejme samé o sebe volačo problematické alebo divné nebolo.
Lenže tento súbor, táto binárka neni pre PS3, neni to ani PowerPC binárka. Ona to je z volákeho dóvodu len tak hodená Mach-O 32bitová Intel binárka pre Mac OS X (dosť pravdepodobne 10.8 a novší, teda až do 10.14 keďže 10.15 už nemá podporu na 32bitové apky) medzi PS3 vecami.
Code: Select all
MD5 70de50717936ba063124c5c5eb5f7c19
SHA256 bc3845feb5c55efacb2a1f22f4c7b064dac61b4e81d1aaa66c3794459ffedda1
Jedná sa o GIANTS Engine 5.0.1 - DEBUG z 5.10.2012.
Code: Select all
GIANTS Engine Runtime 5.0.1 (build date: Oct 5 2012)
Copyright (c) 2008-2012, GIANTS Software GmbH (www.giants-software.com), All Rights Reserved.
Copyright (c) 2003-2012, Christian Ammann and Stefan Geiger, All Rights Reserved.
Application: FarmingSimulator2013
Ja som to v tom čase kúštek vác naťáhov lebo ma zaujímalo že či sa dá vyprobuvať jeden inakší experiment a to, dotrepať tam veci z LS2009. Experiment celkom smíšny a pomerne náročný, trebalo veci opatchuvať, trebalo poprehadzuvať pár i3dček za také čo sú ve i3d-1.6 formáte a ináč to jakože volačo aj robilo. Samozrejme problémy s fyzikou spósobili že stroje sa po mape nevedeli hýbať, ale to ma extra netrápilo.
Ďalšé detaily a zaujímavosti (ohľadom tohoto buildu a potenciálne celkovo ohľadom GE na Mac OS X/OS X/macOS):
- táto binárka bola vykompiluvaná na volákom random Macu v dokumentoch Stefana Geigera
- iný PS3 release vraj neobsahuje túto binárku ale zas zvláštnu samples zložku ktorá je viac ako ukážka toho čo GIANTS Engine dokáže
- preklad klávesnice z macOSu na engine je mierne rozbitý mimo US layout
- zakedy sa zdá že v binárke je kopa symbolov a že sa javí ako DEBUG build tak vyzerá byť kompilovaná so zapnutými optimalizáciami
- binárky obsahujú pomerne dosť symbolov proti Windowsovým buiildom v kerých je trt
- GE obsahuje skryté switche a skryté funkcie keré nikdy engine v týchto buildoch nepoužíva
- PS3 build má svoje vlastné detaily
- z dostupných vecí v binárkach sa dá vyskladať jaká taká štruktúra enginu pre reverse engineering
- macOSový build obsahuje EULA súbor ktorý neni nikde dostupný
- GIANTS Editor, ktorý bol svojho času dostupný pre Linux a je "nenávratne stratený", používa wxWidgets